Πώς διδάσκεις φοιτητές που...ξέρουν TikTok και όχι Excel;


Κατηγορία: Άρθρα
Συνεισφορά: Ελένη Ρεβέκκα Στάιου - erstaiou@media.uoa.gr


Οι φοιτητές μας πλέον είναι σε ένα άλλο...επίπεδο από εμάς! Εργαλεία που εμείς θεωρούμε βασικά στην εκπαίδευση, στην έρευνα, στη μελέτη (όπως πχ. το Excel) είναι σχεδόν άγνωστα σε αυτούς και εργαλεία που παίζουν στα δάχτυλά τους, όπως το TikTok, είναι για εμάς είναι άλυτα μυστήρια!


Πώς βρίσκουμε λοιπόν ένα κοινό σημείο συνεννόησης; Πώς μπορούμε να βρούμε την ισορροπία που θα μας βοηθήσει να τους κατανοήσουμε και να τους κάνουμε να μας κατανοήσουν κι αυτοί;

 

Στο σημερινό άρθρο μπορούμε να βρούμε κάποια πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, που προκαλούν έκπληξη. Για παράδειγμα, οι φοιτητές που έχουν γεννηθεί (πλέον) μέσα στα social media και χειρίζονται με ευκολία όποιο νέο μέσο προκύψει, δυσκολεύονται να χειριστούν βασικά προγράμματα στον υπολογιστή τους, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα εκπαιδευτικά εργαλεία είναι αυτά που τους δυσκολεύουν δηλαδή και όχι η τεχνολογία, το ψηφιακό, γενικότερα. 

 

Θα πρέπει λοιπόν να ξεκινάμε ένα μάθημα, ένα εξάμηνο, με τη λογική ότι οι φοιτητές μας δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν ούτε ένα απλό email. Και δεν είναι και περίεργο αυτό. Θα πρέπει να τους προσφέρουμε αυτήν τη (βασική) γνώση αν θέλουμε να τους δώσουμε ίσες ευκαιρίες στο ακαδημαϊκό περιβάλλον. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ούτε από πού προέρχεται ο κάθε ένας φοιτητές, ούτε τι υποδομές είχε στη διάθεσή του μέχρι να έρθει σε εμάς. 

Ετικέττες: tiktok, students, university, digital natives


Ενημέρωση: 07-09-2022 11:43 | Αρχείο Κατηγορίας Άρθρα