Τι εμποδίζει την καινοτομία στην εκπαίδευση;
Η τεχνολογία έχει προχωρήσει πολύ και θα συνεχίσει να προχωρά ταχύτατα. Τα μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας είναι πολλά και πολλαπλασιάζονται κι αυτά με μεγάλη ταχύτητα. Νέες ιδέες για την εκπαιδευτική διαδικασία αναδύονται συνεχώς, καινοτόμες ιδέες, που μας δίνουν την ευκαιρία να κάνουμε πραγματικά τη διαφορά για τους μαθητές και τους φοιτητές μας.
Γιατί λοιπόν αυτή η καινοτομία στην εκπαίδευση δεν εφαρμόζεται παντού; Τι εμπόδια συναντά; Είναι πολλές οι δυσκολίες που πρέπει κάποιος να υπερπηδήσει αν θέλει να καινοτομήσει, και ξέρουμε πολύ καλά ότι η καινοτομία δεν προϋποθέτει αποκλειστικά τεχνολογία, μπορεί να είναι το οτιδήποτε που απλά χρησιμοποιείται με διαφορετικό και αποδοτικό τρόπο.
Κάποια από τα εμπόδια αυτά αναφέρονται στο σημερινό άρθρο. Κάποια σίγουρα μπορούμε να τα δούμε και στα ελληνικά σχολεία και ίσως θα πρέπει σιγά σιγά να αναρωτηθούμε πόσο δυσκολεύουμε εμείς οι ίδιοι τους εαυτούς μας και δεν αφήνουμε το 100% των ιδεών και δυνατοτήτων μας να φανούν και να εφαρμοστούν. Εμπόδια όπως οι πολυάσχολοι γονείς ή τα χρήματα, οι πολύ αυστηρές πολιτικές των σχολείων ή τα εκπαιδευτικά προγράμματα που δύσκολα επιδέχονται διορθώσεις, ακόμα και οι κουρασμένοι δάσκαλοι, τα βλέπουμε και στην ελληνική πραγματικότητα. Το ζήτημα είναι τι μπορεί να γίνει για να αλλάξουν όλα αυτά.