Wiki και εννοιολογικοί χάρτες


Κατηγορία: Άρθρα
Συνεισφορά: Αλεξάνδρα Νάκου - alexandranakou@gmail.com


Η αλήθεια είναι πως οι εξελίξεις στον εκπαιδευτικό χώρο σε ό,τι αφορά στην εκπαίδευση είναι ραγδαίες και άμεσες. Σταδιακά όλα τα νέα εργαλεία του Ιστού 2ης γενιάς εμπλέκονται στη διδακτική διαδικασία, έτσι μιλάμε για wiki στην εκπαίδευση, blog στη σχολική αίθουσα και σταδιακά και λιγότερα γνωστά εργαλείο όπως το twitter, το cmap, το mixedink γενικά εργαλεία διαδικτυακής επιχειρηματολογίας και εννοιολογικής χαρτογράφησης.
Οι εκπαιδευτικές κοινότητες προσπαθούν, το τελευταίο διάστημα, να βρουν τρόπους για να εμπλουτίσουν τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης, χρησιμοποιώντας νέα διαδικτυακά εργαλεία ή συνδυάζοντάς τα.
Η μάθηση μέσω εννοιών, δηλαδή η εννοιολογική χαρτογράφηση είναι ένα εργαλείο ισχυρό γιατί ουσιαστικά εξοικειώνει τους μαθητές σε ένα τρόπο μάθησης που δεν αντιμετωπίζει τη γνώση ως αποκομμένες έννοιες αλλά ως ένα σύνολο εννοιών και σχέσεων που εμπλέκονται μεταξύ τους.
Επιπλέον, οι ιστοσελίδες συνεργατικής γραφής τα γνωστά wiki αποτελούν τις καταλληλότερες πλατφόρμες συνεργατικής μάθησης και συνεργατικής συγγραφής.
Οι καθηγητές Παναγιώτης Μπαλαφούτης και Παναγιώτης Σαραγώτης παρουσιάζουν την εργασία τους στο προσωπικό ιστολόγιο του δεύτερου δίνοντάς μας τη δική τους εμπειρία ως προς τη συμπληρωματική χρήση εργαλείων Νοητικής Χαρτογράφησης με στόχο να ξεπεραστούν αφενός τα μειονεκτήματα των συστημάτων Wiki και αφετέρου να ενισχυθούν τα πλεονεκτήματά τους ισχυροποιώντας έτσι τη χρήση των Wiki σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.


Ενημέρωση: 08-06-2011 07:11 | Αρχείο Κατηγορίας Άρθρα