Η τέχνη της μάθησης
Η τέχνη αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα καλλιέργειας της ανθρώπινης προσωπικότητας και της εξέλιξης του ατόμου. Η μουσική, τα εικαστικά, η θεατρική αγωγή είναι κάποια από τα γνωστικά αντικείμενα που έχουν ενσωματωθεί στο αναλυτικό πρόγραμμα όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.
Η εκμάθηση και η αισθητική καλλιέργεια στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ωστόσο αντιμετωπίζεται ως βοηθητικό γνωστικό αντικείμενο και συχνά είναι το πρώτο που θυσιάζεται, είτε λόγω έλλειψης οικονομικών κονδυλίων, είτε λόγω αντικατάστασης των ωρών αυτών με βασικά μαθήματα όπως γλώσσα ή μαθηματικά. Στο άρθρο της η Katrina Schwartz τονίζει τη σπουδαιότητα της ενσωμάτωσης της τέχνης γενικότερα στο αναλυτικό πρόγραμμα σε συνδυασμό με τα ποικίλα οφέλη που προσφέρει τόσο στους μαθητές όσο και στη μαθησιακή διαδικασία ως διαδικασία. Ειδικότερα, αναφέρεται σε ένα πειραματικό πρόγραμμα που ξεκίνησε πριν από 6 χρόνια και συνεχίζεται και σήμερα σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή Burlington North End. Η συγκεκριμένη περιοχή παρουσίαζε χαμηλά οικονομικά δεδομένα και μαθησιακούς πληθυσμούς με πολλές ανομοιογένειες που προέκυπταν και από μαθητές από οικογένειες μεταναστών. Αναδιαμόρφωσαν το αναλυτικό πρόγραμμα δίνοντας έμφαση στις τέχνες και σε σύντομο χρονικό διάστημα διαπίστωσαν την αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών αλλά και την παράλληλη αύξηση του μορφωτικού επιπέδου. Στην προσπάθειά τους αυτή κλασικά μαθήματα όπως φυσικές επιστήμες, μαθηματικά και γλώσσα συνδυάζονται με σπουδαία έργα τέχνης και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό από τα έργα των μαθητών.