Κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες στην τυπική εκπαίδευση
Εκπαίδευση και μάθηση είναι δύο έννοιες που συνδέονται άρρηκτα με την καλλιέργεια συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Βασικός ρόλος της τυπικής εκπαίδευσης είναι να βοηθήσει το παιδί να κατανοήσει τόσο τον κόσμο γύρω του όσο και τον συναισθηματικό του κόσμο.
Το πρόγραμμα σπουδών κάθε βαθμίδας εμπεριέχει ποικίλες γνώσεις και δεξιότητες για όλα α γνωστικά αντικείμενα, εξοικειώνοντας τους μαθητές σε ένα σύστημα δοκιμασιών γραπτών και προφορικών, σε τρόπους εργασίας σε ομάδες αλλά και ατομικά αλλά και σε μία διαδικασία αξιολόγησης και βαθμολόγησης που συχνά επιφέρει άγχος και αρνητικά συναισθήματα. Ο Maurice Elias καθηγητής ψυχολογίας τονίζει στο άρθρο του τη σπουδαιότητα της καλλιέργειας αλλά και της ενσωμάτωσης συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων στο τυπικό πρόγραμμα. Ειδικότερα, η κοινωνική και συναισθηματική μάθηση ή όπως αναφέρεται ο όρος στο άρθρο στα αγγλικά Social and Emotional Learning διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εκπαιδευτική πορεία που θα ακολουθήσει ο μαθητής ακόμα και τη φοιτητική του και επαγγελματική ζωή. Τονίζεται, επομένως, πως είναι σημαντικό για τη μάθηση και την εκπαίδευση πρώτα να διαφυλαχθεί η συναισθηματική ακεραιότητα και ανάπτυξη του μαθητή, να θωρακιστεί και να καλλιεργήσει τις δεξιότητες εκείνες που θα τον βοηθήσουν να αντεπεξέλθει σε αρνητικά συναισθήματα όπως άγχος, αποτυχία,βαθμολογία ή ακόμα και προκλήσεις όπως απόρριψη, bulling που θα προκύψουν από τις κοινωνικές σχέσεις που θα αποκτήσει με τους συμμαθητές του.