Αυτοδιαχειριζόμενη μάθηση


Κατηγορία: Άρθρα
Συνεισφορά: Αλεξάνδρα Νάκου - alexandranakou@gmail.com


Συζητήσεις γα το πώς μαθαίνουν καλύτερα τα παιδιά αλλά και και τον ορθότερο τρόπο διοργάνωσης και διαχείρισης του αναλυτικού προγράμματος έχουν γίνει πολλές κυρίως για την αναδιοργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.


Στο σημερινό του άρθρο ο Dave Ferrero αναφέρεται στον τρόπο που ο εκπαιδευτικός μπορεί να οργανώσει και να διαχειριστεί την τάξη του με στόχο την ενεργότερη συμμετοχή των μαθητών αλλά και την προώθηση της αυτοδιαχειριζόμενης μάθησης. Ο συγγραφέας αναφέρεται στον εκπαιδευτικό και ιδιοκτήτη του εκπαιδευτηρίου Brightworks τον Gever Tulley υποστηρίζοντας πως στο συγκεκριμένο σχολείο εκπαιδευτικοί και μαθητές συνδημιουργούν το αναλυτικό τους πρόγραμμα συζητώντας τα θέματα, τον τρόπο διερεύνησής τους αλλά και τον τρόπο παρουσίασής του. Ουσιαστικά το συγκεκριμένο σχολείο λειτουργεί ως ένα εργαστήριο γνώσης και πειραματισμού όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί από κοινού πειραματίζονται στα θέματα της χρονιάς σε σχέση με τον τρόπο διδασκαλίας. Με τον τρόπο αυτό, με την επίλυση γρίφων και πειραμάτων αλλά και με την ενεργή εμπλοκή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία οι μαθητές ουσιαστικά διαχειρίζονται τον προσωπικό ρυθμό τους μάθησης, οριοθετώντας τον χρόνο ενασχόλησης με τη συγκεκριμένη θεματική ενότητα και έχοντας τον χρόνου που οι ίδιοι χρειάζονται να μάθουν το κάθε εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αποφασίζουν.



Ενημέρωση: 20-10-2014 00:03 | Αρχείο Κατηγορίας Άρθρα