Οι εκπαιδευτικές εφαρμογές (apps) βοηθούν τα παιδιά ή απλώς τα κρατούν "στην πρίζα";


Κατηγορία: Άρθρα
Συνεισφορά: Μαριάνα Πουτακίδου - marpout@gmail.com


Οι μαθητές παραπονιούνται πως δεν έχουν να κάνουν κάτι το καλοκαίρι και έτσι εταιρείες όπως η Amazon «λανσάρουν» εκπαιδευτικές εφαρμογές (apps) για να τους απασχολούν την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών. Παρόλα αυτά οι γνώμες των ειδικών διίστανται για το κατά πόσο περισσότερος χρόνος μπροστά σε μία οθόνη βοηθά πιο πολύ τα παιδιά απ’ ότι οι καλοκαιρινές διακοπές.


Έτσι οι ενήλικες πρέπει να αναρωτηθούν αν ο σκοπός των εκπαιδευτικών apps είναι «πραγματικά να βοηθήσουν τα παιδιά να γίνουν βαθύτεροι στοχαστές και πιο ενθουσιώδεις μαθητές ή να κερδίσουν οι προμηθευτές και οι δημιουργοί τους περισσότερα χρήματα», σύμφωνα με τον Alfie Kohn συγγραφέα βιβλίων σχετικά με την ανθρώπινη συμπεριφορά και την εκπαίδευση.

 

 

 

Ορισμένες εφαρμογές βοηθούν τα παιδιά να προσδιορίσουν τα φυτά και τα ζώα που βρίσκουν στη γειτονιά τους, ενώ άλλες διδάσκουν βασικές μαθηματικές έννοιες και την επιστήμες μέσα από τα παιχνίδια. Ο Kohn, ωστόσο, ενθαρρύνει τις δραστηριότητες χωρίς ψηφιακές συσκευές. «Διδάξτε τα παιδιά βασική αριθμητική, μαγειρεύοντας και μετρώντας τα συστατικά των συνταγών, ή την απόσταση που μπορείτε να διανύσετε με το ποδήλατό σας», προτείνει ο Kohn. «Μην κάθεστε εκεί κοιτάζοντας ένα τηλέφωνο.»



Ενημέρωση: 06-06-2014 09:59 | Αρχείο Κατηγορίας Άρθρα