Τα ψηφιακά παιχνίδια είναι πλέον σύμμαχοι στην εκπαίδευση


Κατηγορία: Μελέτες
Συνεισφορά: Αλεξάνδρα Νάκου - alexandranakou@gmail.com


Η τεχνολογία έχει επηρεάσει τον εκπαιδευτικό χώρο σε κάθε βαθμίδα. Μαθητές, έφηβοι, αλλά και ενήλικες αποκτούν ψηφιακές συνήθειες τις οποίες πλλέον χρησιμοποιούν και στην τυπική ή άτυπη εκπαίδευση.
Τα ψηφιακά παιχνίδια αποτελούν αγαπημένη συνήθεια τόσο ενηλίκων όσο και ανηλικών. Πολλοί ανησυχούν ότι επηρεάζουν τη μάθηση των παιδιών και ότι συχνά αποτελούν μία ανευ εκπαιδευτικής και μαθησιακής σημασίας δραστηριότητα.
Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις αλλά και δραστηριότητες που κατά καιρούς πραγματοποοπύνται σε σχολεία παγκοσίως διαψεύδουν αυτή την αντίληψη ενώ παράλληλα ενισχύουν την άποψη πως το παιχνίδι ψηφιακό ή αναλογικό μπορεί να προσφέρει πολλά στη μάθηση.
Ειδικότερα, στο άρθρο της Ann Doss Helms αναφέρει την περίπτωση στη Βόρεια Καρολίνα των Ηνωμένων Πολιτειών όπου μαθητές στο πλαίσιο των μαθημάτων τους "παίζουν" γνωστά casual ψηφιακά παιχνίδια όπως το δημοφιλές “Angry Birds ή το γωστό παιχνίδι ρόλων “World of Warcraft” με ενθάρρυνση των εκπαιδευτικών τους.
Οι καθηγητές τους όπως ο Trish Cloud καθηγητής Πληροφορικής υποστηρίχουν αυτή τη διαδικασία αφου δεν θεωρούν τα ψηφιακά παιχνίδια κάτι άστοχο για την εκπαίδευση. Άλλωστε η ε4νασχόληση με ψηφιακά παιχνίδια βοηθάει τα παιδιά να καλλιεργήσουν διάφορες δεξιότητες όπως συνεργατικότητα, γλωσσικές ικανόητες όπως γραφή και εμπλουτισμός λεξιλογίου. Χαρακτηριστικά αναφέρεται το παράδειγμα του καθηγητή βιολογίας Lucas Gillispie, όπου με τη χρήση του “World of Warcraft" δημιούργησε μία εκπαιδευτική παρέμβαση που χρησιμοποιείται πλέον ως εγχειρίδιο εκπαιδευτικού για τη σχέση της γλώσσας και του παιχνιδιού.
Βασικό σε όλο αυτό το εγχείρημα είναι πως οι γονείς δεν έχουν αποκλειστεί από αυτή τη διαδικασία αντιθέτως ενθαρρύνονται να παίζουν μαζί με τα παιδιά τους.


Ενημέρωση: 09-01-2013 14:51 | Αρχείο Κατηγορίας Μελέτες